דברי רה"מ נתניהו בטקס חתימת הסכם גג באופקים

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום בטקס חתימת הסכם גג באופקים. באירוע השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט וראש וראש העיר אופקים איציק דנינו.
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו:
"התחלנו להזיז שלושה דברים, שלושה דברים. זה הכל חלק מתפיסה יסודית ומרצון אמיתי למחוק את המושג הזה, פריפריה, לחבר את המדינה שלנו ולפתח אותה. היא לא כל כך גדולה, היא לא כל כך מרוחקת.
 
שלושה דברים. קודם כל ביטחון, שנית תשתיות-תחבורה, ושלישית דיור. משה (בפנייה לשר האוצר), אתה תפסת את זה יותר מכל אחד אחר.
 
ביטחון זה ברור לכם, אני לא מדבר על השכנים שלנו, השכנים שלנו עכשיו יודעים דבר אחד - אתם יורים עלינו דמכם בראשכם – פשוט.
 
העיקרון הפשוט הזה, הם מבינים וזה חשוב. ואנחנו יודעים שהם מבינים כי רואים את הברכה של מדינת ישראל. זה לא דבר של מה בכך. ישראל עומדת לעבור, עוד שנה-שנתיים, את יפן בהכנסה לנפש.
 
אם אתה נמצא באריתריאה או בסודן אתה יכול לבוא הנה וביום אחד תעשה מה שייקח לך מאתיים חמישים ימים באריתריאה. ואז התחילה שאיבה ענקית מאפריקה, לא פליטים, בחורים צעירים בני 25, סליהם על כתפיהם, ואנחנו יודעים בדיוק מה קורה פה, קיבלנו החלטה לסגור את הגבול, סגרנו אותו. אנחנו קודם כל מבטיחים את ביטחון הנגב וביטחונה של מדינת ישראל.
 
הדבר השני זה תשתיות וקודם כל תחבורה, רכבת, כבישים, מחלפים. אנחנו משקיעים בזה כדי לחבר ולקצץ את הזמן. החזון זה שאנשים יוכלו לבוא מתל אביב כי כדאי לגור פה. אם אתה נוסע בכביש מרעננה, זה בערך אותו הדבר. תגורו פה, אל תגורו ברעננה.
 
הבאנו את תחנת הרכבת, הבטחנו – והיא קיימת. זה דבר חדש, אופקים צומחת. נחבר אותה לתשתיות תחבורה, ולעוד דבר תשתיות תעסוקה, גם ממשלתי וגם פרטי. בגלל זה החלטנו להוריד לנגב את צה"ל יחידות התקשוב, יחידת הסייבר, ו-8200, מהפכה ענקית. תשתיות גם של תחבורה וגם של תעסוקה, גם ממשלתית וגם פרטית.
 
עכשיו אנחנו מגיעים לדבר השלישי, והסיבה של המפגש שלנו היום. זה דבר שהוא הכרחי, אנשים צריכים מקום לגור. אמר לי שר האוצר: 'אני בא לתת להם, אבל אני אתקע אחר כך בזה שאין בית ספר, אין מרכז מסחרי, אין מתנ"ס, אין קופת חולים' - ולכן אנחנו רוצים לעשות הסכמים שמאגדים את הכל. אנשים יודעים בבטחה שאם אנחנו מתחייבים קדימה, כל הדברים הללו יבואו יחד.
 
אנחנו מדברים פה היום על הכפלת העיר אופקים, כשם שאנחנו מכפילים את הערים האחרות. כשם שבאר שבע מכפילה את עצמה, ודימונה מכפילה את עצמה.
 
אני חייב להגיד שחבריי כאן, יואב ואנשי צוותו עושים עבודה יוצאת מן הכלל, פשוט בנייה אדירה שבה אנחנו מאפשרים באמת לאזרחי ישראל לגור בערי ישראל. לגור בכבוד וברווחה בבנייה מודרנית משוכללת, עם כל השירותים הנדרשים.
 
ובכן, ביטחון, תשתיות, דיור - זה עושה דבר אחד - אנחנו עושים מהפכה בנגב. הנגב זה המרכז החדש של מדינת ישראל. פורצים מהמרכז, מחברים את המרכז. יש לנו עוד עבודה בגליל, אבל הנגב כבר שם. אתם כבר שם, הגענו. הגענו ליום הנהדר הזה שאני יכול להגיד לכם באהבה גדולה, אני גם מודה לכם מאוד על התמיכה האישית, אני מרגיש אותה, אני מרגיש את החום, אני מרגיש את התמיכה, אני מרגיש את האהבה ואני מחזיר אותה בחפץ לב ביום הזה.
 
ואני אומר לכם: חג שמח אופקים, תודה רבה לכם ידידיי".
 
 
צילום: עדי ברוך